Bergslagträffen

Årets andra tävlingshelg är avklarad. Jag måste säga att det ändå gick åt rätt håll. Eller nej, det gick ju faktist åt fel håll rätt många gånger även idag tyvärr..



Jag måste bara dela två utav mina tabbar med er alltså. 1 gick helt okej. Var några sekunder efter men ingen katastrof. Sedan kära vänner när man ska ta sig till kontroll två så är det ganska enkelt att se ett inte så tokigt vägval. Jaa den smarta skulle självklart bara springa på gränsstigen som ligger norr om krontrollen och som på ett enkelt och smärtfritt sätt skulle leda även den klantige rätt till kontrollen. Men som ni kan utläsa utav min fantastiska paintfix inser ni nog att om den klantige kan klara av att hitta rätt stig så kan ju då inte jag det. Helt galet! Jag tror att jag glömde bort prylen i handen som kallas för kompass. Jag sprang ut helt fel ifrån kontrollen. Efter den tänkte jag att nu skulle jag verkligen inte bomma en meter till.¨Som ni ser gick det inte speciellt lyckat. Jag gjorde exakt samma sak ännu en gång och struntade blankt i hur kompassen pekade. Det som dock var värre denna kontroll var att jag klättrade över det himmla berget som dessutom var fullt med snö!( Jag kunde ju ha sluppit åsen men va sjutton, träning har väll ingen dött av elr?) Sen gick det bättre. Fast eftersom det gick (bra svenska) bättre så hade min fart i skogen dempats rätt rejält vill jag lova. Jag tappade liksom lusten.

När jag kom i mål blev jag ändå rätt överraskad att jag till och med låg 2 bara 50 s efter Lisa Lindgren. Lite synd att efter sådana bommar inte vara mer efter men om någon annan än jag ska vinna så tycker jag att det är hon som ska det! Underbar tjej..

Hörni ha de gott och dra ut i skogen och njut nu när säsongen har dragit igång!

/Jenny
'


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack Jenny!:) du är också underbar! <3 det blir en ny match imon, vi får väl se vem som tar hem det då... :P

2010-04-24 @ 17:01:25
URL: http://liisalindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0