korta vader och pepp till öronen

Jag gjorde sommarens enda start på friidrottsbanan i söndags. Som en liten formtoppning på löpningen inför det som komma skall nästa vecka. Löpningen var de inge fel på vill jag lova. När vi åkte ifrån gundehäggstadion hade jag en seger och ett pers med mig i bagaget. Inte helt tokigt för någon som inte stått på banan sedan början av juni! Mådde dock inte så bra efteråt. Min kropp har inte fått den sortens syraträning som krävs för att palla ett 800 m lopp i måttligt tempo.

AJA, nog talat om min konstiga och kantiga friidrottskarriär. Ikväll är det studentVM i borlänge och jag har anmält mig till D21 i publiktävlingen.(Hellre det än att vara ensam i sin klass) Tävlingen går i Idkebergen som säkerligen är borlänges tuffaste terräng både fysiskt och tekniskt. Perfekt träning inför örebro! Lurade med mig pappa på ett mästerligt sätt. När jag förklarade resvägen till arenan var det bara att råka nämna att typ jula och C.O liksom låg på vägen och det var enkelt att bara stanna till vid hans små paradis. Han föll rakt i fällan och blev sååå fast! Duktiga jag!

Nu ska jag börja laga lunch till familjen. Mamma jobbar så jag får sköta marksörvisen här ifrån.

Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0