Cykeltur hem till mig

Vet ni vad jag gjorde igår?? Jag cyklade hem till mig!! Istället för att be mamma och pappa hämta mig efter sol-skole mötet så tog jag cykeln. DUKTIGT! Men såhär i efterhand insåg jag att så himla betungande är det faktist inte att cykla den korta biten. 15 km tog 40 min. Att åka moppe in till stan tar 30 och att åka buss tar 45. Det går alltså fortare att cykla än att åka buss! Varför har jag inte tänkt på det förrut??

I helgen så var jag, mamma och pappa uppe vid Alfta och tävlade 2 dagar. Lite tråkigt att det var säsongsavslutning men nu hinner jag kanske rehabträna mitt knä och komma i form till oringen. Slippa vara rädd inför varje tävling för om mitt knä ska hålla eller inte skulle vara rätt skönt. I Alfta var det mysigt, gillar den tävlingen. På lördagen var det medeldistans och det gick inte speciellt bra, sjukt svårt nyröjt område där mängder utav kontroller satt gjorde att jag bommade alldeles för mycket. Inte blev det bättre utav att frida Sandberg kom ikapp mig på slutet men då hade jag ändå lyckats hålla undan med tanke på de bommar jag gjorde. Söndagen var bara katastrof! Jag och frida bara stressade varandra till att göra misstag och jag hade inte någon bra koll alls. En mysig lördagkväll med god mat, prat och skratt räddade dock helgen. Tur att orientering inte bara handlar om tävlandet, då hade denna helg varit förstörd.

Men en dålig säsongsavslutning får mig bara att bli mer taggad för sommaren! Nu börjar hårdträningen igen hörni!!



Jag och Emma innan start på lördagen.

Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0