Helg älg och mejl

Assåå rimmen var sådär halvbra. Men allt kom idag. Verkligen allt! Först fick jag helg eftersom jag går på falu flum och inte har några lektioner på fredagar. Sen när jag gick hem höll jag på att krocka med en älg, eller inte en riktig. Bara en utklädd.. Och jaa, falubor är konstiga.

Sen när jag kom hem hade mejlboxen typ svämmat över. Både den till FB och till FC(det som falu flum jobbar från). Men nu har jag svarat på allt behövligt och kastat allt som kunde kastas. En skön känsla vill jag lova!

Imorgon ska jag ta mig en sovmorgon. När jag sedan vaknar ska jag ta en mysmorgon med hundpromenad, låångfrukost och slappslapp. Efter det står det hårdplugg på schemat men sen drar jag till Mora. Feett niice. Dock är jag lite orolig för alla, verkligen alla som jag har pratat med ska få bo på tc. Verkligen alla utom vi från kåre. Vi ska liksom bo i bergkarlås precis som förra året alldeles för långt ifrån alla andra. Men än har jag inte gett upp. Jag får fjäska som bara den för någon stackars ledare som kanske kan skjusa hem mig lite senare på kvällen. Man vill ju inte missa allt det roliga!

Något som många orienterare har i sina hem är en kartsamling. Jag hittade min under sängen idag. Kartor är lite som dammråttor. De liksom samlas i alla hörn när det inte fyller någon funktion längre. Men ibland letar man fram dem och granskar dem noga. Jaa inte dammråttorna förstås, nu snackar jag om kartorna. Detta gjorde jag idag. Jag hittade kartor från oringen i udevalla när jag sprang D11. Fatta liten man va! Banorna som kändes som omöjliga att klara av då var så enkla att jag började skratta. Lite läskigt att jag fortfarande minns precis hur jag sprang och vilka bommar jag gjorde även fast det var 6 år sen.

Nää efter detta inlägg vill jag bara säga -ha en trevlig kväll!

xoxo Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0