MYC

Myc var som vanligt suupermyys och som vanligt med blandade resultat. Att åka till myc är precis som att skicka pappa till affären för att köpa lördagsgodis. Man kan aldrig vara säker på vad som kommer erbjudas!

På fredagen körde vi en parksprint i Moraparken och i stadsdelen som ligger precis brevid. Jag var liivrädd och väldigt nervös för om mitt knä skulle hålla och om det gjorde det, skulle jag då äntligen få revanschen från mitt pinsamma resultat på SM? Svaret blev JA! Trots liiiiten knäkänning och några riktiga klantsaker runtefter banan så sprang jag i mål med ett ganska glatt humör. Den största glädjen låg naturligtvis i att knät höll och jag blev nästan tvungen att springa lite till för att verkligen känna att jag kunde springa. Det var även mysigt att träffa alla igen på sprinten och ni gör mig så glad alla vänner<3 Slänger in en bild här på elitlöparen Sara Hale som många känner igen..


(bild av Hanna bayard) -> http://hannabayard.blogg.se/

Långdistansen blev lite dystrare. Knät gjorde ont redan till starten och innan jag hunnit blivit varm började det att regna så sakta men säkert blev jag ordentligt nedkyld. När jag tagit första kontrollen så slog blixten ner inom 1 km ifrån mig och det förenklade mitt beslut om att bryta betydligt. Så jag började att halta hemmåt, huttrande och livrädd var jag för att änuu en blixt skulle komma. Men åskan stog på min sida tack och lov så jag kom hem helskinnad. Sen på kvällen hade vi det mysigt! Jag var med Sofie, Sara och de andra och det var mycket trevligt! Disskusioner om allt mellan himmel och jord man kan inget annat säga än att vi är bäst!

För att inte maten skall kallna så fortsätter jag samanfatta denna lyckade helg vid ett senare tillfälle!

Puss
Jenny

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Elitlöpare ? Man tackar :)

2010-06-08 @ 16:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0